ECONOMISCHE DUURZAAMHEID

Overtref de verwachtingen van klanten

Wij vinden het heel simpel: het ontwerpen en naaien van kleding die bestand is tegen de tand des tijds, zowel visueel als qua sterkte, draagt bij aan economische én ecologische duurzaamheid. De wegwerpmaatschappij is niets voor ons.

Sinds Harry Swegmark de firma in 1937 oprichtte, zijn kwaliteit in ontwerp en productie en met zorg gekozen materialen belangrijke drijfveren voor ons geweest. We hebben het belang begrepen van klanten die terugkomen, niet omdat het ondergoed dat ze hebben gekocht versleten is, maar omdat ze meer nodig hebben of hebben vrienden getipt hebben over ons comfort en kwaliteit.

Daarom was het voor ons vanzelfsprekend om de kwaliteit van onze werkzaamheden al vroeg te waarborgen. Swegmark of Sweden ontving al in 1996 als eerste BH-fabrikant in Europa het ISO 9001-certificaat. Tegenwoordig zijn we gecertificeerd volgens de herziening van de norm die in 2015 plaatsvond. Certificering betekent voor ons dat we werken voor de waarborging van de interne werkzaamheden, met betrekking tot klanten, geleverde producten en diensten. Voor onze klanten betekent dit dat we onze kwaliteit met grote toewijding systematisch willen verbeteren en dat we hun verwachtingen willen overtreffen.

We zien ook dat onze strategische beslissing om volledig eigenaar te zijn van onze eigen productie in Letland en alleen Europese leveranciers te gebruiken, ons controle geeft over de financiën, wat de economische duurzaamheid op de lange termijn bevordert.

In 2012 hebben we een kwaliteitsbeleid ontwikkeld om de kwaliteit van zowel producten als samenwerkingen te waarborgen. Het beleid wordt voortdurend geëvalueerd en bijgewerkt met interne en externe wijzigingen.

KWALITEITSBELEID

Swegmark of Sweden AB moet in alle opzichten een kwaliteitsbedrijf zijn. Dit betekent:

  • dat kwaliteitswerk de topprioriteit is van het management
  • dat we de verwachtingen van onze klanten met betrekking tot de kwaliteit van de producten en de service die wij aanbieden willen overtreffen
  • dat we voortdurend moeten streven naar verbetering van onze
    processen en onze service aan de klanten
  • dat we actief aan de kwaliteit werken
  • dat we met het concept interne klant/leverancier een flexibele en snel functionerende organisatie willen krijgen
  • dat wij voor onze interne en externe klanten een betrouwbare en professionele partner willen zijn
  • dat we ruim voldoen aan het naleven van wet- en regelgeving